شهر ریو دوژانیرو
شهر ریو دوژانیرو

ریو دوژانیرو (به پرتغالی: Rio de Janeiro) در جنوب شرقی کشور برزیل قرار دارد. این شهر پس از شهر سائوپولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است و تا سال ۱۹۶۰ پایتخت این کشور بود. این شهر توریستی در کنار کوه‌های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج‌های زیبای اقیانوس اطلس قرار گرفته‌است. شهر ریو دوژانیرو، میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ خواهد بود. شهر ساحلی ریو دارای ۳ ساحل به نامهای ساحل کُپاکاپانا، ایپانما و لِبلان است.
گفتنی است این سواحل به بهشت موج سواران معروف هستند. در «سواحل آزاد» شناگران و موج سواران می توانند به صورت کاملاً برهنه و بدون هیچگونه لباس شنا و مایو به شنا و گرفتن حمام آفتاب بپردازند. قسمتی از معروفیت این سواحل مربوط به این قانون است. در بالای کوه کورکووادو (corcovado) بزرگ‌ترین مجسمهٔ دنیا قرار دارد. این مجسمه ۷۱۰ متر ارتفاع دارد که شمایل عیسی مسیح را با آغوش باز به تصویر کشیده‌است. درپی میزبانی ریو دو ژانیرو برای المپیک موجی از شادی در این شهر به راه افتاد در پی انتخاب شهر ریو دو ژانیروی برزیل به عنوان میزبان المپیک دو هزار و شانزده موجی ازشادی در این شهر به وجود امده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ؛ مراسم انتخاب شهر میزبان رقابتهای المپیک دوهزار وشانزده که در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار می شد به صورت زنده از طریق مانتیورهای بزرگ در خیابانهای چهار شهر رقیب یعنی شیکاگوی امریکا ، توکیوی ژاپن ،مادرید اسپانیا و ریو دو ژانیروی برزیل برای علاقه مندان به این رقابت مهم ورزشی پخش می شد . زمانی که خبر انتخاب شهر ریو دو ژانیرو به عنوان میزبان المپیک دوهزار وشانزده اعلام شد حاضران در خیابانهای ریو دو ژانیرو انچنان خوشحال شدند که سر از پا نمی شناختند و جشن و شادی به راه انداختند.
ریو دو ژانیرو نخستین شهر در آمریکای جنوبی است که به عنوان میزبان رقابتهای مهم المپیک انتخاب می شود .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: فرهادمهاجری,
نويسنده : ...