بارسلونا
بارسلونا

پ گواردیولا، مربی جوان بارسلونا تمایل زیادی دارد تا جوزپه روسی، مهاجم ایتالیایی ویارئال را به خدمت بگیرد و به دنبال آن است تا در بازار نقل و انتقالات تابستانی برای خرید روسی وارد عمل شود.

 این ستاره 23ساله در دیدار شنبه شب ورزشگاه نوکمپ درترکیب ویارئال حاضر بود و روزنامه اسپورت در گزارشی به این نکته اشاره کرده که گواردیولا تحت تاثیر ستاره ایتالیایی ویارئال قرار گرفته. او دریازده دیداری که در رقابتهای این فصل برای تیمش به میدان رفته توانسته 7 گل به ثمر برساند.

 این در حالی است که در ماه های اخیر صحبتهای مختلفی در مورد آینده روسی به گوش می رسد و تیمهای یوونتوس و فیورنتینا، تمایل خود را برای بازگرداندن روسی به ایتالیا ابراز کرده اند و خود این ستاره هم از علاقه اش برای پیشرفت بیشتر برای کسب جایگاه ثابتی در ترکیب آتزوری صحبت کرده است.

 ستاره سابق باشگاه یونایتد، مبلغ 40 میلیون یورو را در بند جدایی زودهنگامش از ویارئال می بیند ولی به نظر می رسد که سران باشگاه مادریگال حاضرند با پیشنهاد مناسبی ستاره ایتالیایی شان را به فروش برسانند.




دیدگاه ها : 0 نظرات
آخرین ویرایش: - -

زندگی نامه مسی

چهارشنبه 13 بهمن 1389 02:37 ق.ظ

نویسنده : kaveh khanifar

  • نام کامل» لیونل آندرس مسی
  • تاریخ و محل تولد: ۲۴ ژوئن ۱۹۸۷ در روزاریوی آرژانتین
  • ملیت: آرژانتینی و اسپانیائی
  • قد: ۱۶۸ سانتی متر
  • وزن: ۶۷ کیلوگرم
  • باشگاهها: جوانان بارسلون، بارسلون
  • نخستین بازی ملی: اوت ۲۰۰۵ برابر مجارستان
  • افتخارات: قهرمان رقابتهای فوتبال زیر بیست سال جهان (۲۰۰۵)، لالیگای اسپانیا (۲۰۰۵)، سوپر جام اسپانیا (۲۰۰۵)، بهترین گلزن جام جهانی زیر بیست سال (۲۰۰۵) ، بهترین بازیکن جام جهانی زیر بیست سال(۲۰۰۵)بهترین بازیکن جوان جهان (۲۰۰۶)

 

 

 

۱-در روزاریو واقع در ۲۰۰ مایلی شمال غربی بوینس آیرس متولد شده.

 

۲-در ۱۳ سالگی به لاماسیا آکادمی فوتبال بارسا پیوست.

 

۳-در آن زمان به خاطر قد کوتاهش تنها بازیکنی بود که وقتی روی نیمکت می نشست پایش به زمین نمی رسید.

 

۴-در ۱۱ سالگی پزشکان مشکل رشد او را تشخیص دادند و او باید هرشب به مدت ۲ سال هورمون خاصی را تزریق می کرد.

 

۵-با توجه به حضور عموی مسی در اسپانیا او برای تست دادن به تیم جوانان بارسا معرفی شد.

 

۶-رکساچ مربی جوانان بارسا در آن زمان کاملا تحت تاثیر بازی لئو قرار گرفت و مقدمات حضور مسی در بارسا را فراهم کرد.

 

۷-لیونل درباره ی سفر به اسپانیا می گوید((یادم می آید تمام همسایه ها جمع شده بودند تا ما را بدرقه کنند.پدر،مادر،دو برادر و خواهرم سوار تاکسی شدیم تا به فرودگاه برویم.به محض رسیدن به بارسلونا به نیوکمپ رفتیم.راستش اول کمی می ترسیدم.اما همه می گفتند بارسا به خوبی از من و خانواده ام حمایت خواهد کرد.))

 

۸-لئو خیلی زود در کاتالان جا افتاد ولی خواهر ۵ ساله اش ماریا در برقراری ارتباط با اسپانیایی ها دچار مشکل شد و مادر،خواهر و ماتیس(دیگر برادر لئو) به آرژانتین برگشتند.مسی می گوید((خواهرم اصلا نمی توانست با اهالی کاتالان ارتباط برقرار کند.او حتی یک دوست هم نتوانست پیدا کند.با رفتن آنها جای خالی شان را واقعا احساس می کردم.البته به مادرم طرز استفاده از وب کم را یاد دادم و او هر وقت من را می دید زیر گریه می زد!))

 

 

 

۹- بارسا هزینه های مربوط به مسی زا پرداخت می کرد و او هر ماه ۱ سانتی متر بلند تر می شد.

 

۱۰-درخشش مسی در رده سنی جوانان توجه مسولان تیم ملی اسپانیا را هم جلب کرد.آنها خواهان حضور مسی در این تیم شدند ولی مسی شهروند اسپانیایی به حساب نمی آمد.

 

۱۱-اولین گلش را در لالیگا مقابل آلباسته با یک ضربه چیپ دیدنی به ثمر رساند




دیدگاه ها : 1 نظرات
آخرین ویرایش: - -

نظر مورینیو

چهارشنبه 13 بهمن 1389 02:33 ق.ظ

نویسنده : kaveh khanifar
 مورینیو: تیم خوبی دارند اما وحشی‌اند

شاید ماركا روزنامه صبح مادرید، جنجالی‌ترین مصاحبه آقای خاص پس از تحقیر رئال مادرید برابر بارسلونا منتشر كرد و از قول مورینیو نوشت: بازیكنان بارسلونا بهتر از ما بازی كردند و سرمربی این تیم نیز در جنگ تاكتیكی مرا شكست داد. شب عجیبی برای ما بود و هیچ توجیهی وجود ندارد اما باید بر این نكته تاكید كنم كه بازیكنان بارسلونا ناجوانمردی را به اوج رسانند و بارها بازیكنان ما را با ضربات عمدی مصدوم كردند. داور این دیدار نیز برای ندیدن این تصاویر آموزش دیده بود و گویا خوشحال می‌شد وقتی ناراحتی من یا رونالدو را تماشا كند.




دیدگاه ها : 0 نظرات
آخرین ویرایش: - -

درباره بارسا

چهارشنبه 13 بهمن 1389 02:29 ق.ظ

نویسنده : kaveh khanifar
در سال ۱۹۵۷ درهای ورزشگاه عظیمی به نام نوکمپ به روی عموم گشوده شد. این ورزشگاه برای حضور نود هزار نفر گنجایش داشت که در زمان خودش حضور این تعداد تماشاگر برای دیدن یک مسابقه فوتبال بسیار عجیب بود. این ورزشگاه بزرگترین ورزشگاه جهان بود که در آن زمان ساخته شد. گنجایش این ورزشگاه پس از مرمت و بازسازی در سالهای گذشته به یکصد و پانزده هزار نفر افزایش یافت. بارسا در این ورزشگاه موفق شد اولین جام اروپایی خود را در مقابل یک تیم لندنی بدست آورد و در نیوکمپ این تیم را با ۶ گل بدرقه کند تا در بازی برگشت با کسب نتیجه مساوی دو بر دو به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. طراح و معمار این ورزشگاه عظیم و مخوف شخصی به نام سانتیر بود. یادگاری وی برای همیشه نزد هواداران پر شور بارسا باقی خواهد ماند و مانند گذشته یک مکان مقدس برای آسولگرانا به حساب خواهد آمد.

افتخارات اروپایی و تیم رویایی

 

در خلال سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ یوهان کرایف به همراه «تیم رویایی» (لقب این تیم در آن سالها: Dream Team) موفق شد چهار بار پیاپی قهرمان لیگ اسپانیا شود. در سال ۱۹۹۲ بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با گل دقیقه ۱۱۱ رونالد کومان سمپدوریا که در آن زمان بسیار عالی بازی می‌کرد، را شکست دهد و اولین قهرمانی اروپا را جشن بگیرد. در همان سال بارسلونا با شکست دادن وردربرمن در نیوکمپ و با نتیجه دو بر یک موفق شد اولین سوپر کاپ اروپا را نیز بدست آورد. بازی رفت در آلمان و با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده بود و بارسا در مجموع با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسید. در سال‌های بعد نوار موفقیت‌های مردمی‌ترین تیم جهان ادامه داشت. بارسا همیشه محل حضور بزرگترین ستارگان تاریخ فوتبال دنیا بود. بازیکنانی چون مارادونا، روماریو، استوویچکوف، رونالدو و ریوالدو و بسیاری دیگر از ستارگان بزرگ فوتبال در دهه‌های قرن بیستم در بارسلونا افتخار آفرینی نمودند. پس از سه سال رویایی به همراه لوئیس ونگال که برای بارسا ۲ قهرمانی و یک نائب قهرمانی را در لالیگا به همراه داشت، آبی و اناری‌ها دچار افت غیر قابل قبولی شدند. حتی بازگشت دوباره ونگال پس از ۲ سال نیز نتوانست گره از مشکلات تیم بزرگ کاتالونیا باز کند و دست قهرمانان آبی و اناری برای ۶ سال از جام‌های مختلف به دور ماند. بارسا در فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۴ با خریداری بازیکن بزرگی همچون رونالدینهو توانست دوباره به همان تیم رویایی گذشته بدل شود, این در حالی بود که باشگاههای رئال مادرید و منچستر به شدت سعی داشتند با پیشنهادات وسوسه انگیز رونالدینهو را خریداری کنند, ولی وی با میل قلبی خود به بارسلونا پیوست تا با پیوستن به تاریخ این باشگاه نقش انکار ناپذیری در موفقیتهای بارسا داشته باشد. حضور خوان لاپورتا در راس هرم مدیریتی بارسا و اعتماد او به یک بازیکن بزرگ و یک مربی گمنام به نام فرانک ریکارد که در ابتدای راه مربیگری خود بود، و حضور بازیکنان ارزشمند باعث شد بارسلونا نه تنها دوباره به اوج اقتدار خود در اروپا بازگردد، بلکه چنان نمایش غرور آفرینی از بازی زیبا و فوتبال ناب و در عین حال کسب نتایج پر گل و جذاب را در معرض دید دوستداران فوتبال قرار دهد، که خیلی‌ها آن را بهترین تیم تاریخ بارسلونا و حتی بهترین تیم تاریخ فوتبال بدانند




دیدگاه ها : 0 نظرات
آخرین ویرایش: - -



 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: سامرند شریفی,
نويسنده : ...